Vacature zorgkundige woonzorgcentrum

5
jul
2024

Ben jij een zorgkundige met een groot hart en een passie voor ouderenzorg? Sluit je aan bij het toegewijde team van Woonzorgcentrum Schelderust en draag bij aan een liefdevolle en respectvolle leefomgeving voor onze bewoners!

Als zorgkundige werk je in het woonzorgcentrum Schelderust. Je maakt deel uit van een team verpleegkundigen, zorgkundigen en logistiek medewerkers. Je werkt onder leiding van de hoofdverpleegkundige binnen het departement Ouderenzorg.

Jouw doel is om het verblijf van onze bewoners zo comfortabel mogelijk te maken dankzij jouw optimale verzorging en ondersteuning in hun dagelijks leven.

Je werkt binnen het departement Ouderenzorg dat instaat voor het woonzorgcentrum Schelderust en de assistentiewoningen Scheldezicht. Binnen het woonzorgcentrum Schelderust bestaat de grootste groep personeelsleden uit verpleegkundigen en zorgkundigen. Deze zijn ingedeeld in drie teams met elk een hoofdverpleegkundige als teamcoach. Er wordt nauw samengewerkt met het het team van kinesisten, ergotherapeuten, woon– en leefbegeleiders, maatschappelijk werker, mental coach voor bewoners, enzovoort.

Kerntaken

Wat bieden we?

Wie zoeken we?

Hoe verloopt de selectie?

Hoe solliciteren?

Meer weten?

Kerntaken 

Verzorgende taken: de zorgkundige is verantwoordelijk voor o.a. volgende basiszorgen:

  • hulp bij aan – en uitkleden
  • zorg voor voeding: opdienen, toedienen, ondersteunen van bewoners, opvolgen juiste voedselinname
  • hulp bij lichaamsverzorging: dagelijks toilet, gepast gebruik van incontinentiemateriaal, bijkomende zorgen
  • opdekken van bedden

Verantwoordelijk voor:

  • een comfortabel woon- en leefklimaat
  • stimuleren van zelfredzaamheid van de bewoners
  • begeleiding van de bewoners: luisteren, meeleven, emotionele ondersteuning, enz.
  • opvangen van familieleden en bezoekers

Actieve deelname aan afdelingsgebeuren:

  • rapporteren van observaties
  • deelname aan werkoverleg
  • deelname aan bewonersbesprekingen
  • overdracht van informatie met de medewerkers van de vorige en de volgende ploegen

Huishoudelijke taken:

  • zorg dragen voor orde en hygiëne in de verschillende leefruimten
  • aanvullen sanitair materiaal
  • zorg dragen voor de kledij, de individuele hulpmiddelen en de persoonlijke bezittingen van de bewoners

Rapportering, registratie en administratie i.v.m. bewoners:

  • aftekenen dagelijkse zorgen en melden van specifieke problemen
  • overdracht van informatie met de medewerk(st)ers van de vorige en de volgende ploegen.

Je zet de waarden van de organisatie om in de praktijk:

  • Enthousiasme: We zijn gemotiveerd voor ons werk en geven het beste van onszelf. We zijn fier op onze organisatie en stralen dat ook uit.
  • Klantgerichtheid: Onze klanten komen altijd op de eerste plaats. Dat gaat zowel over onze bewoners, hun familieleden, huisartsen, als collega’s. We begeleiden klanten vriendelijk en professioneel en geven raad bij hun keuzes. We helpen hen zoals we zelf geholpen willen worden..
  • Professionaliteit: We denken en handelen professioneel en volgens dezelfde organisatiewaarden. We bouwen aan vertrouwen door oprecht te zijn en engagementen na te komen.
  • Samenwerken: In onze organisatie werken we samen aan een goede groepsgeest. We delen onze eigen mening en ideeën. We streven gemeenschappelijke doelstellingen na. Als er conflicten zijn, bespreken we ze en leggen we ze bij.

Wat bieden we?

  • Een voltijdse (38 uur) contractuele aanstelling voor bepaalde duur of een deeltijdse (30,4 of 19 uur) contractuele aanstelling voor bepaalde duur
  • Een bruto maandloon voor voltijdse prestatie tussen € 2.779 (IFIC cat. 11 trap 0) en € 3.416 (IFIC cat. 11 trap 18)
  • Variabel uurrooster volgens afspraken, afhankelijk van de werking van de dienst: werken in ploegen vroeg-dag-laat (11 % weddetoeslag), ook in het weekend
  • Maaltijdcheques van € 8 per gewerkte dag (van 7u36’)
  • Een uitgebreid verlofstelsel met 26 verlofdagen en 11 betaalde feestdagen
  • Een haard- of standplaatstoelage
  • Dubbel vakantiegeld en eindejaarstoelage
  • Integrale terugbetaling van woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
  • Een fietsvergoeding van € 0,35 per km
  • Een tweede pensioenpijler van 3 %
  • Gratis vaccinatie tegen griep en corona
  • Ruime opleidings- en loopbaanmogelijkheden
  • Korting bij het boeken van sportkampen voor je kinderen
  • Extra lokale vrijetijdsvoordelen met de UiTPAS
  • Voordelen via de PlusPas (GSD-v)
  • Sfeervolle activiteiten: nieuwjaarsreceptie, after work, personeelsfeest, teambuilding

Wie zoeken we? (specifieke toelatingsvoorwaarden)

  • Je bent thuis in alle aspecten van verzorging van ouderen.
  • Je beschikt over de competenties uit de functiebeschrijving.
  • Je bent in het bezit van een diploma dat toegang geeft tot deze functie: attest, brevet, getuigschrift
  • Je hebt een registratienummer (visum zorgkundige) toegekend door het RIZIV of je voldoet aan de voorwaarden om geregistreerd te worden als zorgkundige
  • Laatstejaarsstudenten zijn tot het examen toegelaten en leveren het bewijs dat ze aan de diplomavereiste voldoen, uiterlijk op de aanstellingsdatum.

Hoe verloopt de selectie?

De verantwoordelijke neemt zo snel mogelijk contact op met jou om een sollicitatiegesprek in te plannen.

Hoe solliciteren?

Solliciteer

Vul de gevraagde gegevens in en voeg volgende documenten toe:

  • uitgebreid curriculum vitae,
  • begeleidend schrijven waarin je uitlegt waarom deze functie jou op het lijf geschreven is en via welk kanaal je deze vacature vernam,
  • diploma (attest, brevet, getuigschrift) of registratienummer (visum zorgkundige),
  • uittreksel uit het strafregister (max. 3 maanden oud op datum van indienen)

Meer weten?

Over de selectieprocedure: contacteer Els De Winter, Deskundige Personeel via vacature@wetteren.be of 09 365 67 07.

Over de functie-inhoud: contacteer Koen De Vriendt, Teamcoach Verpleging of een collega via schelderust@wetteren.be of 09 368 85 11.

Contactinfo