Vacature kinderbegeleider IBO

22
okt
2024

De kinderbegeleider staat in voor de opvang van schoolgaande kinderen (2,5 jaar tot 12 jaar) voor en na de schooluren en tijdens schoolvrije- en vakantiedagen. De kinderbegeleider verzorgt de kinderen en voorziet een zinvolle vrijetijdsbesteding in een warme (huiselijke) omgeving. Hierbij wordt rekening gehouden met de diversiteit van de samenleving. Er is een goed en regelmatig contact tussen de kinderbegeleider en ouders.

Kerntaken

Wat bieden we?

Wie zoeken we?

Hoe solliciteren?

Hoe verloopt de selectie?

Meer weten?

Je kerntaken

  • Kinderen (individueel of in groep) een gevarieerd spelaanbod aanbieden, bijdragen aan hun ontwikkeling, voor hen zorgen en hun welbevinden en betrokkenheid in de opvang stimuleren.
  • Samenwerken met het gezin als partner in de opvoeding van de kinderen.
  • Samenwerken met externen in functie van het creëren van een gevarieerde vrijetijd voor kinderen.
  • Samenwerken met collega’s en verantwoordelijken.
  • Reflecteren over het pedagogisch handelen en op basis van deze reflectie het handelen verbeteren.
  • Omgaan met diversiteit van kinderen, gezinnen, externen, collega’s en verantwoordelijke.

Onze waarden

  • Samenwerken: in onze organisatie werken we samen aan een goede groepsgeest. We delen onze eigen mening en ideeën. We streven gemeenschappelijke doelstellingen na. Als er conflicten zijn, bespreken we ze en leggen we ze bij.
  • Professionaliteit: we denken en handelen professioneel en volgens dezelfde waarden. We bouwen aan vertrouwen door oprecht te zijn en verbintenissen na te komen.
  • Enthousiasme: we zijn gemotiveerd voor ons werk en geven het beste van onszelf. We zijn fier op onze organisatie en stralen dat ook uit.
  • Klantgerichtheid: Onze klanten komen altijd op de eerste plaats. Dat gaat zowel over externe klanten (burgers en externe organisaties) als interne klanten (collega’s). We begeleiden klanten vriendelijk en professioneel en geven raad bij hun keuzes. We helpen hen zoals we zelf geholpen willen worden en houden hen op de hoogte van de vooruitgang van onze dienstverlening.

 Wat bieden we?

  • Een deeltijdse contractuele aanstelling (19 uur of 28,5 uur per week) van bepaalde duur
  • Een bruto maandloon tussen € 1.389 (starter, 0 jaar) en € 1.645 (12 jaar) en € 1.708 (18 jaar anciënniteit) voor deeltijdse (19/38) prestaties in IFIC cat. 11; € 2.084 (starter, 0 jaar), en € 2.468 (12 jaar) en € 2.562 (18 jaar anciënniteit) voor deeltijdse (28,5/38) prestaties in IFIC cat. 11
  • Flexibel uurrooster volgens afspraken, afhankelijk van de werking van de dienst (voorschools en naschoolse opvang, opvang in vakantieperiodes)
  • Ruime opleidings- en loopbaanmogelijkheden
  • Maaltijdcheques van € 8 per gewerkte dag (van 7u36’)
  • Een uitgebreid verlofstelsel met 26 verlofdagen
  • Een haard- of standplaatstoelage
  • Dubbel vakantiegeld en eindejaarstoelage
  • Integrale terugbetaling van woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
  • Een fietsvergoeding
  • Een tweede pensioenpijler
  • Mogelijkheid tot gratis vaccinatie tegen griep
  • Korting bij het boeken van sportkampen voor je kinderen
  • Extra lokale vrijetijdsvoordelen met de UiTPAS
  • Voordelen via de PlusPas (GSD-v)
  • Leuke activiteiten: nieuwjaarsreceptie, after work drink, personeelsfeest, teambuilding

Wie zoeken we? (specifieke toelatingsvoorwaarden)

  • Je beschikt over de competenties uit de functiebeschrijving
  • Je beschikt over een kwalificatiebewijs zoals vastgelegd in het Ministerieel Besluit van 3 maart 2010 tot bepaling van de kwalificatiebewijzen voor medewerkers en verantwoordelijken van kinderopvangvoorzieningen.
  • Laatstejaarsstudenten zijn tot het examen toegelaten en leveren het bewijs dat ze aan de diplomavereiste voldoen, uiterlijk op de aanstellingsdatum.

 Hoe solliciteren?

Solliciteer hier

OPGELET: Enkel tijdige en volledige kandidaatstellingen komen in aanmerking.

Hoe verloopt de selectie?

De verantwoordelijke neemt contact op en plant een sollicitatiegesprek in.

Meer weten?

Over de functie-inhoud: neem contact op met Annelies De Rick, coördinator IBO  via ibo.wetteren@wetteren.be of op het nummer 09 366 70 91.

Contactinfo