Naar inhoud

KLACHTENDIENST

Wat?
De klachtendienst behandelt meldingen en klachten. In de eerste plaats is het een meldpunt. Je kunt er terecht met meldingen over mobiliteit en de openbare weg, groenonderhoud, milieuhinder, … Nadat je melding geregistreerd werd, sturen we ze door naar de juiste gemeentelijke dienst.

 

Kreeg je geen antwoord op je vraag, werd je onvriendelijk behandeld, zit je dossier ergens vast, … ? Klachten over de gemeentelijke diensten en hun werking worden ook door de klachtenmanager behandeld.

 

Sommige meldingen kan de gemeente niet behandelen. We raden je aan om deze meldingen meteen bij de bevoegde instantie in te dienen. Zo word je sneller geholpen. Komt je melding toch bij de gemeente terecht, dan sturen we ze voor jou door.

 

De gewestwegen zie je in het rood op de bijgevoegde kaart staan:

  • N407 Kalkensteenweg, Kapellendries, Nieuwe Brug, Koningin Astridlaan
  • N400 Felix Beernaertsplein, Noordlaan, Kwatrechtsteenweg
  • N9 Brusselsesteenweg
  • E40 autosnelweg
  • N42 Oosterzelesteenweg
  • N417 Zuidlaan
  • N416 Acaciastraat, Warandelaan, Achttien Augustuslaan, Wegvoeringstraat (enkel het deel vanaf de Achttien Augustuslaan richting Wichelen, Dendermondesteenweg
  • N462 Massemsesteenweg, Keiberg, Westremstraat

 

Wie?
Iedereen kan een melding of klacht indienen, ook wie niet in Wetteren woont, zolang ze maar over de Wetterse gemeentelijke diensten of het Wetterse grondgebied gaat. Anonieme meldingen behandelen we niet. We gaan strikt vertrouwelijk om met jouw persoonlijke gegevens.


Hoe?

  • via de meldingskaart van het digitaal loket;
  • telefonisch: 09 369 00 50;
  • mondeling aan het gemeentelijk onthaal. Je kan ook terecht bij de klachtenmanager. Maak best eerst een afspraak via bovenstaand telefoonnummer;
  • per brief: Gemeentebestuur Wetteren, Markt 1, 9230 Wetteren;
  • via de meldingskaart die je in het gemeentelijk informatieblad Kijk op Wetteren vindt;
  • per fax: 09 366 20 81.

 

Je ontvangt binnen een termijn van 7 dagen na het indienen van je melding van ons een ontvangstbevestiging, met daarin het nummer van je melding.

 

Wat gebeurt er met mijn melding?

De dienst die je melding kreeg toegewezen, zal die onderzoeken. Ze plant daarna de taken in die nodig zijn om jouw melding op te lossen. Hou er rekening mee dat sommige meldingen niet direct opgelost kunnen worden:

  • soms werken we samen met meerdere of externe partners, en dat vraagt tijd;
  • in sommige gevallen worden de werkzaamheden meegenomen in een vaste reeds geplande onderhoudsronde, of worden meldingen gebundeld om in één keer uit te voeren;
  • weersomstandigheden zoals hitte, kou, regen of sneeuw kunnen de werkzaamheden vertragen;
  • het kan zijn dat het herstel moet wachten omdat niet alle onderdelen voorradig zijn en besteld moeten worden.
We doen er alles aan om je melding zo snel mogelijk af te handelen. Wil je graag meer informatie over je melding? Neem contact op met het gemeentelijk onthaal, en hou het nummer van je melding bij de hand, of mail je vraag naar klachten@wetteren.be en vermeld duidelijk het nummer van je melding. We bezorgen je zo snel mogelijk een antwoord.

 

Wat gebeurt er met mijn klacht?

We onderzoeken eerst of de klachtenmanager bevoegd is om de klacht te behandelen. Kan die de klacht niet behandelen, dan brengen we je daarvan op de hoogte. We zullen je uitleggen waarom je klacht bij ons wordt afgesloten, en we zullen je zo goed mogelijk doorverwijzen naar de instantie waar je wel terecht kan.

 

Kunnen we je klacht wel behandelen, dan legt de klachtenmanager je verhaal voor aan het diensthoofd van de betrokken medewerker of dienst. De klachtenmanager bemiddelt, en gaat samen met het diensthoofd op zoek naar een oplossing. We streven ernaar dat je binnen de 35 kalenderdagen een antwoord ontvangt.

Waarvoor kan je hier terecht?